Vijesti

Volimo učiti

Ovaj mjesec za učitelje Osnovne škole Vladimira Nazora započeo je mobilnošću na dvije strane starog kontinenta, na sjeveru u Finskoj i na jugu na Malti. Provedba Erasmus plus projekata odličan je doprinos razmjeni iskustava, pozicioniranju konkretno našeg sustava obrazovanja u odnosu na druge- naprednije, i jasno upoznavanju javnosti sa svim informacijama koje mogu obogatiti naše mikro informativne strategije.

Nagrađivana vjeroučiteljica Osnovne škole Vladimira Nazora, projektno pokretljiva i prodorna Tihana Petković, nakon povratka iz Finske i Estonije, iskustva koja je tamo stekla spremno dijeli s ovdašnjom javnošću uz napomenu kako informativne minute nisu dovoljne za prenijeti sve što držimo da bi moglo koristiti u unapređenju našeg obrazovnog sustava. Idemo redom, najprije o projektu slijedom kojeg i nastaje ova priča. Poslušajmo vjeroučiteljicu Tihanu Petković:
Petković

Za vrijeme boravka, pet dana u Finskoj i dva u Estoniji, troje predstavnika Osnovne škole Vladimira Nazora imalo je priliku upoznati školske sustave ovih dviju zemalja, a istovremeno na Malti je još dvoje učitelja daruvarske Osnovne škole upoznalo nove metode i tehnike učenja engleskog jezika.

Ovom prilikom učiteljica Tihana Petković prenosi iskustva s tečaja u Finskoj i Estoniji…
Petković

Zanimalo nas je koliko su izražene razlike školskih sustava, našeg u odnosu na Finski- školski sustav koji se cijeni najboljim u Europi?!
Petković

Naravno a kako naglašava Tihana Petković, bitan je i rezultat poučavanja…
Petković

Koliko vremena učenici provode u školama u Finskoj?
Petković

Ukratko i o školskom sustavu u Estoniji?!
Petković

Kako kaže Tihana Petković naglasak je na odgovornosti i samostalnosti. Iz razgovora koji traži mnogo više prostora od kratkog info pregleda samo ćemo taksativno izdvojiti detalje za koje držimo da nam mogu biti od koristi.

Škole u Finskoj dobro su opremljene, učenici se potiču na samostalnost, u cijelom sustavu škola i obrazovanje imaju važnu ulogu a učitelji su cijenjeni. Obrazovanje je potpuno besplatno u punom smislu te riječi. U modelu visoko razvijene socijalne politike nema grupica koje od ostalih izdvaja prestiž. Nisu robovi statusnih simbola i važno je da im stvari služe. Najvažniji resurs u Finskoj je čovjek a u izgradnji čovjeka za društvo po mjeri zadovoljnih ljudi iznimno važnu ulogu igraju obrazovanje i škola.

Vratimo se na naš teren, gdje se njeguju statusni simboli, prestiž od ostalih izdvaja nadčovjeka a provedba socijalne politike traži pokornu zahvalnost i isticanje mudrosti provoditelja. Sve bi se to moglo prevladati kada bi, tako se barem čini, kontinuitet obrazovanja bio temelj izgradnje poslovne politike. Bez sustavne povezanosti za dobrobit i napredak društva, bistritelji dnevne politike, a prosječni učenici iz obrazovnog sustava i dalje će tjerati vani one najbolje. Ne može se riječima isušiti močvara, međutim bitno je doprijeti do svijesti ljudi da zemlja u kojoj je najvažniji resurs čovjek, tog čovjeka sustavno odgaja, drži do obrazovanja i stjecanja znanja, prepoznaje afinitete i prema njima otvara poslovne prostore, odnosno kako zaključuje prenoseći dojmove o finskom školskom sustavu Tihana Petković:
Petković

O projektu Volimo učiti otvorit će se još prostora u našem programu jer za to ima mnogo razloga.

fotografije: Kornelija Častek

Back to top button