Vijesti

Što je sa Željezničkim kolodvorom u Daruvaru, gdje su radnici?

Lokacija je Željeznički kolodvor u Daruvaru. Sam prilaz već dovoljno govori o zapuštenosti željeznice na potezu od Lipika, preko Pakraca i Sirača do Daruvara Maslenjače, Škodinovca, Koreničana, Potočana, Katinca, Đulovca… Razbacan otpad uz prugu bode oči a količina otpada uz naše kolodvore gomila se i ne zna se koji je kolodvor gori. Ovaj tu pokraj ceste u Maslenjači ljudi nemaju riječi za opisati jer ga je smeće već odavno okupiralo. I daruvarski kolodvor sugerira da ovaj dio Hrvatske nije u konceptu razvoja željezničke mreže i milijardi koje će se trošiti za unapređenje željezničke infrastrukture, očito bez nas. Preko pruge do male zgrade s novim bijelim i prozorima i vratima. Kucamo na vrata, jedna, druga, treća, nitko ne odgovara. Natpisi na vratima malo govore. Naši izvori javljaju kako je Kolodvor u Daruvaru zatvoren i radnici otpušteni. Da li to nas Hrvatske željeznice sustavno pokušavaju sa svoje strane pretvoriti u provinciju?! Neće moći ove noći! Ljudi su glasni i smeta im odnos javnog prijevozničkog poduzeća prema ovom dijelu Hrvatske. Gašenje i otpuštanje nisu prilog ravnomjernom razvoju Hrvatske.

Pravilo struke je poslušati stranu koja je povukla poteze. Kontaktiramo HŽ, nema čekanja na odgovor po pozivu, upućuju nas na slanje pitanja elektroničkom poštom. I jesmo. Od HŽ-a tražimo potvrdu ili demantiranje informacije o zatvaranju Željezničkog kolodvora u Daruvaru, tražimo potvrdu ili demantiranje informacije o otpuštanju radnika na Željezničkom kolodvoru u Daruvaru. Dalje, ako su prve dvije informacije točne tražimo objašnjenje potrebe zatvaranja kolodvora i otpuštanja radnika uz opasku kako je ovdašnja javnost uvjerena da nas HŽ pretvara u provinciju i traži objašnjenje zamjene vlakova autobusima, jer kako kažu naši izvori, nisu vidljivi radovi na pruzi ( nekoliko dana kasnije ispostavit će se kako se na pruzi ipak radi ). Javnost se pita zašto niti jedna primjedba i sugestija u prilog definiranju novog voznog reda koju su poslali ljudi s ovog područja nije usvojena?

Sve što objavljujemo sada poslali smo HŽ-u manje je važno da li je to infrastruktura ili putnički prijevoz jer tema ima i za jedne i za druge. Evo njihove strane priče.

Kolodvor Daruvar se ne zatvara već će se do daljnjega prodaja karata obavlja u autobusu ili kolodvorima Banova Jaruga i Virovitica, a putnici kartu mogu kupiti i online. Navedena blagajna ne radi zbog toga što je blagajnica privremeno raspoređena u drugi kolodvor.  Zbog nedostatka dizel-motornih vlakova koji su stariji od 40 godina željeznički prijevoz na relaciji Banova Jaruga – Daruvar – Virovitica do daljnjega će biti supstituiran (čitaj i slušaj) zamijenjen autobusima. Po zaprimanju zahtjeva putnika i jedinica lokalne i regionalne samouprave HŽ Putnički prijevoz usvaja prijedloge koje je moguće realizirati sukladno tehničko-tehnološkim mogućnostima.

I javnost se oglasila u ovom željezničkom čvoru zapletenom na potezu od Lipika do Virovitice. Iz pisma jednog našeg slušatelja izdvajamo:

11. prosinca, minutu nakon ponoći, stupio je na snagu novi vozni red HŽ Putničkog prijevoza. Za daruvarsko, siračko, pakračko i lipičko područje on ne donosi nikakve značajne promjene (osim sitnih korekcija vremena polazaka i dolazaka vlakova). Vlakove i dalje zamjenjuju autobusi, a da nigdje nijednom riječju nije naveden nikakav razlog takvoj zamjeni, pogotovo jer je pruga Virovitica – Daruvar – Banova Jaruga otvorena duž cijele dionice za promet vlakova i na njoj trenutno nema (niti su u planu) nikakvih infrastrukturnih radova. U međuvremenu se ispostavilo kako ipak ima radova. Sa stranica HŽ infrastrukture prenosimo obavijest:

Zbog sanacije klizišta pruga Banova Jaruga – Pčelić bit će zatvorena za promet između kolodvora Daruvar i Virovitica od 16. prosinca 2022. do 31. svibnja 2023. U tom razdoblju putnike će na relaciji Banova Jaruga – Virovitica i obratno prevoziti autobusi umjesto vlakova:

1951 Zagreb GK 18.12 – Banova Jaruga 20.26 – Virovitica 23.33

1950 Virovitica 16.19 – Banova Jaruga 19.37 – Zagreb GK 21.29

Informacije o mjestima zaustavljanja zamjenskih autobusa možete pronaći ovdje.

Vraćamo se pismu našeg slušatelja koji kaže kako je svojevremeno a pravovremeno podnio nekolicinu primjedbi i prijedloga koje je nastojao što kvalitetnije argumentirati. Iz HŽ Putničkog prijevoza dobio je nepotpisan odgovor da su sve njegove primjedbe i prijedlozi “tehnički i tehnološki provedivi”, ali da ih “moraju dodatno analizirati”. Čovjek se dalje pita, ako su uopće napravili tu analizu, jer mu nitko povratno nije otpisao da nijedna primjedba i prijedlog naposljetku nije prihvaćen, a kamoli naveo razlog(e) zbog kojih su primjedbe i prijedlozi odbijeni. U zaključku našeg slušatelje se navodi i ovo: Eto još jedne potvrde neprofesionalnoga i nekorektnoga odnosa HŽPP prema korisnicima njihovih prijevoznih usluga, ali i maćehinskoga odnosa HŽPP prema putnicima s daruvarskoga, siračkoga, pakračkoga i lipičkoga područja. A zašto je HŽ Infrastrukturi za sanaciju klizišta potrebno punih pet i pol mjeseci (a možda i više), vjerojatno znaju samo oni, zaključuju ljudi kojima je sapunica sa željezničkim prijevozom na potezu od Banove Jaruge do Virovitice i obrnuto, previše predvidiva.

Back to top button