Vijesti

Vidljivost projekta osvijetljena semaforima

Valja nama preko pruge. Bit će sigurnije kada moderniziraju željezničko-cestovne prijelaze i postave semafore. To su projekti koji se realiziraju na pruzi u Donjem Daruvaru prema Badelu, u Maslenjači, prema Koreničanima i Potočanima. Svaki pomak je dobar a koliko se komercijalno isplati, to se pita zainteresirana javnost. Zgrade željezničkih postaja u naseljima uz ovu našu prugu zapuštene su i napuštene. Modernizacijom željezničko-cestovnih prijelaza a ponegdje postavljanjem i semafora skrenut će pogled sa zapuštenih zgrada željezničkih kolodvora. Ljudi se pitaju hoće li raditi semafori preko pruge koja nije u funkciji ili su samo projektna dekoracija za bolju vidljivost projekta. Ako će semafori raditi za očekivati je i vlakove na pruzi koja se svako malo, kao obnavlja, bez radikalnih promjena u prilog bržem povezivanju odredišta željezničkim putničkim prijevozom. S druge strane ako se vlak ne pokrene s nostalgijom bez obzira koliko to nepopularno bilo sjećat ćemo se vremena kada je vlak bio prometno rješenje a ne problem.

Što se tiče semafora koji se postavljaju na pružnim prijelazima, zainteresirana javnost pita se, ako već vlak kod nas ostaje samo u sjećanjima, zašto semafore ne postave tamo gdje vlakovi voze, jer koliko samo ima neoznačenih prijelaza na prugama na kojima su vlakovi funkcionalno prijevozno sredstvo. Eto, još jedan paradoks iz bogate riznice znalačkog planiranja. I kad smo kod planiranja javnost pita, tko uopće planira takve radove i troškove, i za koga?! Napravit semafore na pruzi na kojoj je vlak godinama rijetka pojava koja prolaskom izaziva oduševljenje, dok se vlakobus ustalio na cestama na kojima je sve više tendencija izgradnje kružnih tokova zbog funkcionalnosti i rentabilnosti. Od prijevoza vlakom ljudi nisu odustali bez obzira što je opravdanje komercijalna neisplativost. Hoćemo se voziti vlakom? Od Kutine do Zagreba vrlo rado jer mrcvarenje do Kutine stvarno je opcija prijevoza ako je svaka druga mogućnost iscrpljena ili ne znate što sa slobodnim vremenom pa pola radnog dana provodeći putujući na potezu od 130 kilometara. Funkcionalnost željezničkog prijevoza i bolja prometna povezanost može biti i jeste novi poslovni izazov.

Fotografije: angažirana javnost

Back to top button