Vijesti

Očitovanje tvrtke MS Ambulance

Kako smo najavili iz tvrtke MS Ambulance očitovali su se i odgovorili na pitanja koja smo uputili iz redakcije Informativnog programa Radio Daruvara zbog problema s novim vozilima hitne medicinske službe u Daruvaru i Bjelovaru.

Ovu su pitanja koja smo uputili MS Ambulance

Da li ste zaprimili od Zavoda za hitnu medicinu BBŽ zahtjev za očitovanjem vezano uz vozila hitne medicinske pomoći za koja tvrde kako nisu prilagođena vožnji putnika, pacijenata i medicinskog osoblja?

Da li se isporučeno vozilo dodatno može prilagoditi sukladno uočenim nedostatcima i ako je odgovor potvrdan koliko će to dodatno utjecati na cijenu?!

Da li sve možete odraditi prema specifikaciji natječaja?!

U čemu se razlikuju vozilo isporučeno prošle godine i ova dva vozila isporučena prije nekoliko dana, ima li razlike?!

Imaju li ova  dva nova vozila teretni ovjes?!

Očitovanje MS Ambulance prenosimo u cijelosti

prije nego što očitujemo po događaju  koji je izdramatiziran video uratkom osoblja ZZHM Ispostave Daruvar napomenuti ću da nije uobičajeno da se na taj način servis obavještava o bilo kakvom problemu na vozilima već postoji tehnička služba korisnika i u konačnici  broj naše servisne službe koji je napisan u uputama za korištenje opreme u vozilu. Telefonskim pozivom na broj prijavljuje se  postojanje bilo kakvog problema na vozilu. Osim istog dostupan je i e-mail servisa. Na pozive i poruke urgentno reagiramo.

Prvi glas o eventualnim problemima dobili smo putem Hitna uživo 194 nakon čega smo odmah reagirali te ih zamolili da vozila pošalju u servis.

Jutros smo riješili problem na jednom od dva vozila  jer nam je omogućeno da ga riješimo.

Vozila su isporučena u skladu s tehničkom specifikacijom natječaja s dodatnim zračnim ovjesom. Ugrađen je ovjes nizozemskog proizvođača. Isti sustav se dograđuje na postojeći originalni ovjes vozila.

Razlika u odnosu na isporučena vozila iz prošle godine je povećana nosivost samog vozila za preradu s 3300 na 3500 kg  i obveza usklađivanja s normom EN 1789 -2021 s razlikom nosivosti od 225 kg koja se mora osigurati kao dodatna nosivost vozila.

Kombi vozila marke MB, VW, Fiat, Peugeot, Citroen, Ford, Iveco, Renault i sl. s putničkim ovjesom ne mogu se preraditi u medicinska vozila i to nije praksa niti jednog prerađivača u EU jer ta vrsta ovjesa uvjetuje kompletno ostakljeno vozilo što nije prihvatljivo po normi EN1789. Pogledajte police osiguranja  vozila ostalih prerađivača. Svako vozilo nakon prerade pregledava se u Centru za vozila Hrvatske i ovisno o prenamjeni dobiva novi status vozila.

Svi ti novi parametri utječu na tvrdoću samog sustava ovjesa što u konačnici kod agresivnije vožnje utječe na skakanje koje je prikazano na video uratku. Na istom uratku osoba koja je bila na nosilima nije bila adekvatno vezana remenjem ramenog pojasa niti remenjem na donjim ekstremitetima što je inače obaveza kod takve vožnje  niti je koristila fiksator glave koji je dobiven uz nosilo pa naletom  na rupe i hupsere vožnja izgleda kao crush test što je očigledno i bio cilj samog uratka.

Dakle zaključili smo da je vozilo u skladu s tehničkom specifikacijom i da smo već s tehničkim osobljem u komunikaciji  otklonili nedostatke na jednom vozilu i uskoro ćemo na drugom unutar predviđenih proračunskih sredstava,

što se moglo odraditi i bez cijele ove novinarske dramaturgije.

Osobu  koja nije pratila protokol i obavijestila servis o kvaru odnosno problemu s vozilom te ostavila isto danima na parkingu kao neupotrebljivo dok je snimala video uratke i fotografirala policu osiguranja vozila koja je ishodovana prije povlačenja atestne dokumentacije iz sustava CVH  molimo da fotografira i knjižicu vozila te pojasni zašto nije kontaktirala servis u skladu s ugovorom? Očigledno je da neko u Ispostavi Daruvar ne želi da se problemi rješavaju.

O nezadovoljstvu s ovjesima se ne govori  ili kada netko govori nitko ne želi čuti, a naj teže je čuti onaj dio koji je vezan za sredstva koja su potrebna za kvalitetno rješenje ovjesa i sistema podloge glavnog nosila koji svi mi očekujemo da postoji u vozilu.

Već je poznat naš stav kao prerađivača da vozila hitne pomoći koja nemaju aktivni zračni ovjes i pneumatsko – hidraulično podnožje glavnog nosila nisu primjerena za hitni prijevoz. Iz tog istog razloga smo prošle godine u travnju organizirali prezentaciju rješenja novih ovjesa s predstavnicima iz šest EU zemalja (Italija, Češka, Austrija, Slovenija, Poljska, Njemačka). Pozvali smo sve predstavnike ZZHM, Vladu, Gradove, Županije i Hitna uživo 194 da zajedno pokušamo mijenjati stvari ali nije bilo ozbiljnog odaziva. Možemo zaključiti da nitko ne traži rješenje i nitko uistinu ne želi mijenjati stvari samo se traži žrtveno janje.

Karakteristike aktivnog zračnog ovjesa i podnožja   koji bi se trebao koristiti na SVIM vozilima hitne pomoći.

Regulacija visine vozila

4 režima vožnje : sportska, omekšana , parkiranje  i makadam

Regulacija utovarne visine nosila

Automatska prilagodba sustava ovjesa u odnosu na opterećenje vozila.

Zračni stražnji jastuci na direktnom ovjesu sa izmijenjenjim originalnim  oprugama  na način da je na stražnjem ovjesu jedan prihvat prema vozilu direktno na zračnom jastuku, a drugi na feder opruzi.

Cjena stražnjeg ovjesa : 5.500,00€

Prednji ovjes :  Izmjenjeni prednji federi sa oprugama sa zračnim jastucija umjesto klasičnog amortizera

Isti sustava usklađen je sa sustavom stražnjeg ovjesa.

Cjena prednjeg ovjesa : 1.500,00€

Podnožje nosila (baza na koju se postavlja nosilo)

Pneumatsko -hidraulična regulacija visine podnožja

Mekana vožnja  amortizacija sustavom hidrauličnog ovjesa.

Tvrda vožnja

Regulacija visine podnožja

Cijena podnožja  ovisno o proizvođaču : 8-11.000,00€

Direktor

Ing.građ. Mario Medvidović

Back to top button