Vijesti

Javno savjetovanje o nacrtu voznog reda putničkih vlakova

Javno savjetovanje o nacrtu voznog reda za sezonu koja prati novu školsku godinu provodi HŽ Putnički prijevoz. Javna savjetovanja su komunikacijski kanal u prilog iznošenju stavova, prijedloga, sugestija za usklađivanje mogućnosti s potrebama. Dosadašnji prijedlozi o definiranju voznog reda s Daruvarom kao poveznicom na pruzi spajanja jednostavno su zanemareni. Kako će biti ovoga puta uskoro će se znati iako već sada djeluje po dugogodišnjoj željezničkoj praksi kako poziv javnosti prati žarka želja organizatora da se izraženi manjak potreba još jednom opravda, barem se tako čini, unaprijed pripremljenim nacrtom i rasporedom u kojem je sudjelovanje javnosti smokvin list za pokrivanje nemogućnosti stavljanja u pogon pokretačke lokomotive putničkog prometa željeznicom.

Ovo su informacije koje nam mogu poslužiti prilikom donošenja odluke o sudjelovanju u javnom savjetovanju o nacrtu voznog reda za idućih godinu dana. Javno savjetovanje je počelo 20. srpnja i traje još danas i sutra. U javnosti propituju izbor termina pratećim komentarom kako se čini da je sam izbor termina savjetovanja napravljen kako bi na objavljeni nacrt pristiglo što manje komentara i prijedloga, pogotovo jer za daruvarsko područje taj nacrt ne predviđa praktički nikakve promjene u odnosu na važeći vozni red.

Naši neimenovani izvori tvrde kako se upravo u izostanku potrebnih promjena kriju dodatna pogoršanja voznoga reda u odnosu na sadašnji vozni red izdvajajući najznačajnija.  Iz pisma javnosti pristiglog na adresu redakcije Informativnog programa Radio Daruvara izdvajamo:

– vlak br. 2451 (Daruvar – Banova Jaruga ) dolazi u Banovu Jarugu 12 minuta poslije odlaska vlaka br. 2030 (Slavonski Brod – Zagreb Glavni kolodvor), pa putnici na vezu za Zagreb moraju čekati od 11.39 sati do 13.05 sati;

Ima toga još.

– vlak br. 2457 (Daruvar – Banova Jaruga) u razdoblju od 30. 6. 2023. do 26. 8. 2023. nema vezu za Zagreb (jer brzi vlak br. 546 (Vinkovci – Zagreb Glavni kolodvor) ne vozi u tom razdoblju); time se zapravo pretpostavlja da od 30. 6. 2023. do 26. 8. 2023. nitko iz Daruvara, Pakraca i Lipika neće putovati kasno poslijepodne u smjeru Zagreba (ili nekoga od mjesta na relaciji Banova Jaruga – Zagreb), pa eventualnim putnicima kao posljednji termin u navedenom razdoblju (ponovno) ostaje vlak. br. 2453 s polaskom iz Daruvara u 13.49 sati;

– kao i u važećem voznom redu, nije predviđen nijedan dodatni vlak u smjeru Virovitice ili iz Virovitice prema Daruvaru.

Slušatelj svoj dopis zaključuje konstatacijom kako se župan BBŽ javno pohvalio da Bjelovar “više neće biti slijepo crijevo”, odnosno kako će Bjelovar od jeseni biti kvalitetnije vlakom povezan sa Zagrebom. To poboljšanje je za svaku pohvalu a kako naglašava naš slušatelj, bilo bi izvrsno kad bi se analogna tvrdnja mogla primijeniti i na Daruvar, Sirač, Pakrac i Lipik.

Dalje, kontaktirali smo gradonačelnika Lipika Vika Kasanu kako bi smo u javnom informacijskom prostoru čuli njegovo razmišljanje o prijevozu željeznicom. Gradonačelnik Lipika Vinko Kasana bez uvijanja kratko i jasno kaže:
Kasana

Na prvo mjesto željezničke problematike na potezu Lipik, Pakrac, Daruvar, Đulovac, Virovitica, gradonačelnik Lipika stavlja teretni željeznički prijevoz:
Kasana

Treba li posebno naglašavati, da:
Kasana

Zato što nije napravljen most na Krndiji što uopće i nije neka velika investicija, tako da kako podcrtava Vinko Kasana:
Kasana

A druga stvar:
Kasana

Brzina vlaka je tema koju obrađuje cijela Hrvatska nakon što se pokazao u punoj brzini vlak koji spaja Slavoniju s Dalmacijom. Za vezu vlakom iz Daruvara prema željenom odredištu, HŽ Putnički prijevoz nudi mogućnost prijedloga i sugestija posredstvom javnog savjetovanja https://www.hzpp.hr/javno-savjetovanje-o-nacrtu-voznog-reda-2022-2023?p=578. Zašto tu mogućnost ne iskoristiti.

Irena Ivanović-Lasta

Back to top button