Noviteti u željezničkoj infrastrukturi dok čekamo na polazak vlakova
Tijekom lipnja ove godine HŽ Infrastruktura u funkciju regulacije prometa pustila je nekoliko moderniziranih automatskih uređaja za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza na području triju županija, Osječko-baranjskoj, Virovitičko-podravskoj i Bjelovarsko-bilogorskoj, a ugrađeni su i u rad pušteni svjetlosno-zvučna signalizacija i polubranici. Kako su nam prije nekoliko mjeseci potvrdili iz HŽ infrastrukture sanacija željezničko-cestovnih prijelaza samo je dio posla rekonstrukcije pruge Banova Jaruga – Daruvar duljine 53,4 km. Radovi bi trebali obuhvatiti sanaciju gornjeg ustroja pruge a kako bi se brzina prometovanja vlakom podigla na čak 80 km/h što bi trebalo doprinijeti skraćivanju putovanja konkretno od Daruvara do Zagreba i nazad. Uz čestitke na urađenom, nova pitanja iz redakcije Informativnog programa elektroničkom poštom uputili smo HŽ infrastrukturi.
- U kojoj su fazi radovi na obnovi pruge?
- Da li je taj posao pokrenut i koje su nove informacije vezano za ovaj dio posla?
- Da li signalizacija na saniranim Željezničko cestovnim prijelazima radi iako vlakovi ne voze?!
Evo odgovora iz Hž infrastrukture korporativnih komunikacija
HŽ Infrastruktura pokrenula je nabavu za radove na obnovi dionice Banova Jaruga – Daruvar (53,4 km), na pruzi Banova Jaruga – Daruvar – Pčelić, vrijedne 47 milijuna eura. Obnova se financira iz kredita Europske investicijske banke i uključuje izmjenu kolosiječne rešetke (tračnice i pragovi) i strojnu zamjenu zastornog materijala. Radovima su obuhvaćeni i kolodvorski kolosijeci i skretnice, te željezničko – cestovni prijelazi. Uz radove na gornjem i donjem ustroju pruge predviđeni su i prateći radovi na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, zatim čišćenje pružnog pojasa te sanacija mostova i propusta. Početak radova predviđen je krajem 2024., a rok za izvođenje je tri godine. Na istoj pruzi, obnova dionice Daruvar – Pčelić je u fazi nabave za izradu projektne dokumentacije.
Na području Bjelovarsko-bilogorske županije, tijekom prošlog mjeseca HŽ Infrastruktura u rad je pustila četirimodernizirana automatska uređaja za osiguranje željezničko-cestovnih prijelaza (ŽCP), odnosno ugrađeni su i u rad pušteni svjetlosno-zvučna signalizacija i polubranici. Riječ je o prijelazima Katinac, Koreničani (svjetlosno-zvučna signalizacija), Maslenjača 1 i Maslenjača 2 na pruzi Banova Jaruga – Pčelić. Osim navedenih prijelaza, na području Bjelovarsko-bilogorske županije završeni su radovi na osiguranju dodatnih pet Županijsko cestovnih prijelaza i to Daruvar 1, Daruvar 2, Sirač 1, Sirač 2 i Batinjska Rijeka, za koje se očekuje puštanje u rad tijekom ovog mjeseca po ishođenju svih potrebnih dozvola. Po obnovi pruge te ponovnoj uspostavi željezničkog prometa ugrađeni uređaji osiguranja doprinijet će sigurnijem odvijanju željezničkog i cestovnog prometa.
Navedeni Željezničko cestovni prijelazi dio su Projekta osiguranja i modernizacijekoji obuhvaća sveukupno 94 ŽCP-a i jedan pješački prijelaz, ukupne vrijednosti 22,3 milijuna eura, koji se sufinancira iz fondova Europske unije.
Panta rei – sve se polako mijenja…
Fotografije: Korporativne komunikacije HŽ infrastruktura